Deklaracja dostępności

Urząd m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy Serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu m.st. Warszawy.

Data publikacji strony internetowej:  . Data ostatniej dużej aktualizacji: 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne elementy i treści

Na stronie internetowej zostały zidentyfikowane m.in. następujące problemy:

  • Niektóre zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości;
  • Sporadycznie pojawiają się błędy w opisach i treściach przycisków oraz linków.
  • Brak możliwości obsługi niektórych elementów za pomocą klawiatury,
  • Puste odnośniki lub niejednoznaczne odnośniki oraz przyciski,
  • Brak etykiet dla niektórych pól formularzy,
  • Niektóre fragmenty tekstów niespełniają wymogów kontrastu,
  • W niektórych przypadkach nieprawidłowo użyte atrybuty ARIA,

 

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: .

Deklarację sporządzono na podstawie audytu pod kątem dostępności cyfrowej wykonanego przez niezależny podmiot zewnętrzny (Fundacja Widzialni).

Skróty klawiaturowe

Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać do:

  • Jolanta Jaroszewicz.
  • E-mail: dzialadministracyjny@opswlochy.waw.pl
  • Telefon: 22 863 98 37

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie,
  • złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę. Można również złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Główna siedziba:
Budynek Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy, ul. Czereśniowa 35
Budynek niedostosowany dla osób z niepełnosprawnościami, poruszających się na wózkach.
W budynku nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku nie ma windy.
Budynek niedostosowany dla osób niewidzących i słabowidzących
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku znajduje się przenośna pętla indukcjna.
W budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie brajla – tabliczki NFC. Nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Budynek Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy, ul. Robotnicza 15
Budynek niedostosowany dla osób z niepełnosprawnościami, poruszających się na wózkach.
Budynek niedostosowany dla osób niewidzących i słabowidzących
W budynku nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku nie ma windy.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Ośrodku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie brajla – tabliczki NFC, Nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Lokal Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy, ul. Potrzebna 10
przy którym znajduje się pochylnia dostosowana do wózków. Wejście zabezpieczone jest drzwiami otwieranymi przez pracowników Ośrodka, przez które może przejechać osoba na wózku.
W budynku nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnościami. W lokalu nie ma windy.
Lokal niedostosowany dla osób niewidzących i słabowidzących.
Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W lokalu nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie brajla – tabliczki NFC, Nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Lokal Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy, ul. Czereśniowa 118
przy którym znajduje się pochylnia dostosowana do wózków. Wejście zabezpieczone jest drzwiami otwieranymi przez pracowników Ośrodka, przez które może przejechać osoba na wózku. Dla osób na wózkach dostępne są dwa pomieszczenia.
W budynku nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnościami. W lokalu nie ma windy.
Lokal niedostosowany dla osób niewidzących i słabowidzących.
Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W lokalu nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie brajla – tabliczki NFC, Nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Lokal Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy, ul. Rejonowej 6/8,
przy którym znajduje się pochylnia dostosowana do wózków. Wejście zabezpieczone jest drzwiami otwieranymi przez pracowników Ośrodka, przez które może przejechać osoba na wózku. Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie pomieszczenia.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze dostępna z ogólnodostępnego korytarza.
Lokal niedostosowany dla osób niewidzących i słabowidzących.
Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W lokalu znajduje się przenośna pętla indukcjna.
W lokalu znajdują się oznaczenia w alfabecie brajla – tabliczki NFC, Nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Lokal Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy, ul. Szybowcowa 4
Przed głównym wejściem znajduje się pochylnia dla wózków. Komunikacja w budynku dostępna korytarzami, schodami. Budynek jest wyposażony w windę dla osób z niepełnosprawnościami. Miejsca parkingowe oznaczone znakami poziomymi i pionowymi. W budynku znajduje się przenośna pętla indukcjna. Brak informacji prawa wstępu z psem asystującym i ewentualnych ograniczeniach, brak informacji o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

W budynkach OPS przy ul. Czereśniowej 35, ul. Czereśniowej 118, ul. Potrzebnej 10, ul. Robotniczej 15 oraz ul. Rejonowej 6/8 w Warszawie zamontowano na drzwiach tabliczki NFC, W RAMACH Projektu pt.: „Świadomy Niewidomy oznakowanie w języku Braille’a w całej Warszawie”, który został zrealizowany ze środków z budżetu obywatelskiego na rok 2021.
Na klatkach schodowych zostały zainstalowane taśmy kontrastowe/odblaskowe w obiektach przy ul. Czereśniowej 35 oraz ul. Robotniczej 15 w Warszawie.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Na portalu istnieją ułatwienia przeglądania treści przez osoby niedowidzące:
Zmiana wielkości czcionki;
Zmiana kontrastu.

Inne informacje i oświadczenia

Strona jest sukcesywnie udoskonalana pod kątem dostępności. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Miejskie Centrum Kontaktu 19115 czynne jest 24/7:
tel 19115,
e-mail: kontakt@um.warszawa.pl,
Portal: https://warszawa19115.pl/.
Bezpłatna aplikacja 19115
Czat: https://warszawa19115.pl/czat(link otwiera się w nowej karcie)otwiera się w nowej karcieotwiera się w nowej karcie.
Na stronie 19115 jest możliwość połączenia się z tłumaczem języka migowego. Informacje o usłudze tłumacza migowego online oraz usłudze tłumacza migowego można znaleźć również na stronie https://wsparcie.um.warszawa.pl/-/dostepnosc-urzedu-1 ​​​​​​
Dostęp alternatywny można uzyskać kontaktując się z „Miejskim Centrum Kontaktu 19115”.
Możliwe jest odczytanie treści niedostępnej (krótsze teksty - max do 1 strony A4).Można również zarejestrować w 19115 wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowej. Zarejestrowany wniosek jest przekazywany do właściciela treści.

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń